Kerkelijke Provincie Keulen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerkelijke Provincie Keulen

De Kerkelijke Provincie Utrecht
 
IndexPortaleZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Aankomst Engelbrecht

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Engelbrecht




Aantal berichten : 7
Registration date : 24-04-12

Aankomst Engelbrecht Empty
BerichtOnderwerp: Aankomst Engelbrecht   Aankomst Engelbrecht Icon_minitimedi mei 08, 2012 10:05 pm

Vanuit Nassau was het niet zo ver naar Keulen, en aangezien hij de nieuw aangestelde Kardinaal een belofte had gedaan, was hij nu op weg naar het Bischoppelijk paleis.
Vanuit de verte zag hij de torens van het paleis al boven de bomen uittorenen, en met het mooie weer was de omgeving een lust voor het oog. Rustig reed hij verder op zijn paard, tot hij aankwam bij de poort.
Daar steeg hij af, en liep met zijn paard aan de teugel naar één van de wachten.


Gutentag besten Wärter. Ich bin gekommen für ein Gespräch mit Kardinal Leopold. Können Sie mir sagen, wo ich ihn finden kann?*

Hij keek de wachter vriendelijk aan, en wachtte tot deze hem een antwoord gaf.


*Goedendag beste wachter. Ik ben gekomen voor een gesprek met Kardinaal Leopold. Kunt u mij ook vertellen waar ik hem kan vinden? (we zijn tenslotte in Duitsland hè. Very Happy )
Terug naar boven Ga naar beneden
Leopold
Kardinalen
Leopold


Aantal berichten : 503
Leeftijd : 37
Localisation : Utrecht
Registration date : 24-08-10

Aankomst Engelbrecht Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Engelbrecht   Aankomst Engelbrecht Icon_minitimedo mei 10, 2012 5:39 pm

De wachter zag een voor hem onbekende man de poorten naderen. De man sprak hem in het Duits aan, een taal die hij maar gedeeltelijk begreep. Hij was een Hollander, aangesteld door de tegenwoordig Nederlandstalige aartsbisschoppen van Keulen. Hij probeerde om Nederlands te spreken en er een saus van een Duits accent over te gieten.

Gegruut heerr, u bint van herte welkom in de dieze hallen en gangen, maar ich muut u verzuuken u te ontduun van eventuele wapendracht alvorens u naar de ontvangstzaal kan gaan. Ik luut Zeine Eminentie de Kardinaal de Ligne op de huugte bringen van uw komst.

Hij hoopt dat de beste man hem begreep.
Terug naar boven Ga naar beneden
Engelbrecht




Aantal berichten : 7
Registration date : 24-04-12

Aankomst Engelbrecht Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Engelbrecht   Aankomst Engelbrecht Icon_minitimedo mei 10, 2012 8:58 pm

Toen Engelbrecht de wachter hoorde spreken, kwam er een grote glimlach op zijn gezicht.

Gegruut heerr, u bint van herte welkom in de dieze hallen en gangen, maar ich muut u verzuuken u te ontduun van eventuele wapendracht alvorens u naar de ontvangstzaal kan gaan. Ik luut Zeine Eminentie de Kardinaal de Ligne op de huugte bringen van uw komst.

Hij klopte de man gemoedelijk op zijn schouder, en gaf zijn zwaard aan hem.

Mijn excuses beste man. Ik was in de veronderstelling dat er Duitstalige wachters voor de poort zouden staan. Neem me niet kwalijk. Ik dank u voor de informatie in ieder geval.

Geduldig wachtte Engelbrecht op de persoon die hem verder naar de ontvangstzaal zou begeleiden, en toen deze kwam liep hij rustig mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Aankomst Engelbrecht Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Engelbrecht   Aankomst Engelbrecht Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aankomst Engelbrecht
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aankomst Lara
» Aankomst TheLady
» Aankomst Elequest
» Aankomst van Admiraal
» Aankomst van Dafke

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kerkelijke Provincie Keulen :: Poorten-
Ga naar: