Kerkelijke Provincie Keulen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerkelijke Provincie Keulen

De Kerkelijke Provincie Utrecht
 
IndexPortaleZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Oud, maar niet versleten

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Fuser




Aantal berichten : 441
Registration date : 09-03-09

Oud, maar niet versleten Empty
BerichtOnderwerp: Oud, maar niet versleten   Oud, maar niet versleten Icon_minitimevr jun 16, 2017 12:08 am

Het Aartsbisschoppelijk Paleis, het was jaren geleden dat Fuser zich hier nog had vertoond. Niet uit onvrede noch uit desinteresse, enkel had hij woelige tijden gekend en had hij zich daardoor ook wijselijk teruggetrokken ter bezinning bij een verre kloosterorde. Doch had de prior hem nadrukkelijk en veelvuldig verzocht om zijn verleden niet te vergeten en, als Jah de tijd rijp vond, dat Fuser zich terug in het Graafschap Holland en de daar bijhorende instituten terug te vertonen. Vertrouwen had Fuser normaal in overvloed al had de laatste veldslag die hij gestreden had toch enige deuken in het ijzeren harnas van zijn ego geslagen waardoor hij toch met enige zenuwachtigheid het Aartsbisschoppelijke Paleis opzocht.
Eens aangekomen trachtte hij zijn rug toch wat te rechten, zijn borst vooruit te plaatsen en zijn keel lichtjes te schrapen vooraleer hij aan de poorten verscheen en de wachter aan te spreken.


Gegroet wachter. Vergeef me dat ik uw gelaat niet meteen kan thuisbrengen, het is al enige tijd geleden dat het mijne hier immers ten tonele verschenen is. Maar wilt u zo vriendelijk zijn om de aankomst van een oude Eerste Aartsdeken van Utrecht, Ridder Fuser Thucycides Ooms aan te kondigen?


Waarop Fuser welgemeend en nederig het hoofd boog vanop zijn paard en tegelijk aanstalten maakte om af te stijgen. De reden van zijn bezoek liet hij nog even achterwege, de Kerk van Holland bestond misschien nog uit geestelijken waar hij nauw mee had samengewerkt waardoor zijn naam voldoende zou zijn. De keerzijde was wanneer dit niet het geval zou zijn het best een mogelijks moeilijke bedoening zou worden daar indertijd schilderijen en portrettering niet zijn favoriete bezigheid was.  
Terug naar boven Ga naar beneden
Wachter
Poortwachter
Wachter


Aantal berichten : 67
Registration date : 17-02-09

Oud, maar niet versleten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oud, maar niet versleten   Oud, maar niet versleten Icon_minitimeza jun 17, 2017 11:47 am

De wachter ziet een man voor de poort staan. Hij kent de man van lang gelden maar kan even niet meer op zijn naam komen.

Gegroet wachter. Vergeef me dat ik uw gelaat niet meteen kan thuisbrengen, het is al enige tijd geleden dat het mijne hier immers ten tonele verschenen is. Maar wilt u zo vriendelijk zijn om de aankomst van een oude Eerste Aartsdeken van Utrecht, Ridder Fuser Thucycides Ooms aan te kondigen?

Na dat de man zich voorstelde wist hij het weer.


Welkom in Keulen heer.

Waar kan ik u mee helpen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Fuser




Aantal berichten : 441
Registration date : 09-03-09

Oud, maar niet versleten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oud, maar niet versleten   Oud, maar niet versleten Icon_minitimezo jun 18, 2017 3:44 am

Welkom in Keulen heer.

Waar kan ik u mee helpen?


Wanneer de wachter Fuser had aangesproken was hij ondertussen met enige krachtinspanning van zijn paard afgestegen. Hij klopte zijn mantelpak schoon die door het reizen wat besmeurd geraakt was met stof. Nadien greep zijn hand naar een binnenzak en toverde hij een ijzeren ring met enkele mooi gegoten sleutels tevoorschijn die hij omhoog voor het gezicht van de wachter hield.

Wel ik heb hier nog enkele sleutels van het Aartsbisschoppelijk Paleis die tijdens mijn afwezigheid misschien ondertussen tot anderen toebehoren. Alsook had ik graag een audiëntie gehad met de hogere hoogwaardigheidsbekleders die de Aristotelische Kerk van Holland vertegenwoordigen. Enkele jaren geleden stond ik voornamelijk Monseigneur Elequest bij in zijn taken van Aartsbisschop van Keulen. Misschien vertoeft hij nog steeds tussen deze muren van ons Paleis in het teken van Jah?
Terug naar boven Ga naar beneden
Wachter
Poortwachter
Wachter


Aantal berichten : 67
Registration date : 17-02-09

Oud, maar niet versleten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oud, maar niet versleten   Oud, maar niet versleten Icon_minitimezo jun 18, 2017 11:13 am

Wel ik heb hier nog enkele sleutels van het Aartsbisschoppelijk Paleis die tijdens mijn afwezigheid misschien ondertussen tot anderen toebehoren. Alsook had ik graag een audiëntie gehad met de hogere hoogwaardigheidsbekleders die de Aristotelische Kerk van Holland vertegenwoordigen. Enkele jaren geleden stond ik voornamelijk Monseigneur Elequest bij in zijn taken van Aartsbisschop van Keulen. Misschien vertoeft hij nog steeds tussen deze muren van ons Paleis in het teken van Jah?

De wachter kijkt naar de sleutelbos. Hij heeft zich wel eens zorgen gemaakt over al die sleutels die mee gingen met gasten die daarna nooit meer terug kwamen. Maar goed dit was niet zijn verantwoording. Zijn taak is om de gasten op te vangen bij de poort.

Monseigneur Elequest is nog vrij regelmatig hier te vinden. Hij is nu alleen Bisschop In partibus. Hij heeft niet zo lang geleden zijn taken als Aartsbisschop neergelegd. Op dit moment is de leiding in handen van de Bisschop van Utrecht, monseigneur Alexei Kosygin. Hij word bijgestaan door aartsdeken Kimahri Mason.

Als u naar de ontvangst zaal gaat zult u daar wel door een van de heren ontvangen worden
Terug naar boven Ga naar beneden
Fuser




Aantal berichten : 441
Registration date : 09-03-09

Oud, maar niet versleten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oud, maar niet versleten   Oud, maar niet versleten Icon_minitimezo jun 18, 2017 3:31 pm

Het antwoord van de wachter was enerzijds hoopgevend maar tegelijk ook ontgoochelend. Fuser had Monseigneur Elequest altijd wel gewaardeerd, dus vond hij het best teleurstellend dat hij geen actieve functies meer bekleedde te Keulen of Utrecht. Doch knikte hij beleefd.

Ik dank u voor uw verwelkoming. Hopelijk, als Jah het goed vindt, vervoegt Monseigneur Elequest ook de gesprekken, doch kijk ik reikhalzend uit naar de personen van Monseigneur Alexei en Monseigneur Kimahri... Voor mij zijn het nobele onbekenden.

Wilt u zo vriendelijk zijn mijn paard wat water en voedsel te geven. Het was immers een lange reis, hij heeft zijn rust welverdiend.


Fuser overhandigde de teugels van zijn paard aan de wachter en knikte nog eens beleefd om nadien zijn weg te banen doorheen het Aartsbisschoppelijk Paleis naar de ontvangstzaal. Als zijn geheugen hem niet in de steek liet was het hier rechtdoor, links en dan nog een beetje verder zouden de deuren van de ontvangstzaal moeten opduiken.


Vervolg:
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Oud, maar niet versleten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oud, maar niet versleten   Oud, maar niet versleten Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Oud, maar niet versleten
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» niet-dogmatische gebeurtenissen - De preek van Neajdalf
» VERHUIZING VAN DE INQUISITIE NAAR ROME (niet het tribunaal)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kerkelijke Provincie Keulen :: Poorten van het Aartsbisschoppelijk Paleis :: Poorten van het Aartsbisschoppelijk Paleis-
Ga naar: