Kerkelijke Provincie Keulen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerkelijke Provincie Keulen

De Kerkelijke Provincie Utrecht
 
IndexPortaleZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Aankomst van Decaan Say

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
say




Aantal berichten : 76
Leeftijd : 112
Localisation : Rotterdam
Registration date : 12-09-10

Aankomst van Decaan Say Empty
BerichtOnderwerp: Aankomst van Decaan Say   Aankomst van Decaan Say Icon_minitimezo sep 12, 2010 9:04 am

De wind en regen van de vroeg ingevallen herfst trotserend, was Say bij het krieken van de dag opgestegen en had zijn Friese merrie de sporen gegeven en had het pad naar Keulen ingezet. In zijn zadelvalies had hij een stapel perkamenten zitten die hij van de universiteit had mede genomen.

Telkenmale waren zijn gedachten afgedwaald naar hetgeen hem bezorgd maakte; gelukkig had zijn paard zijn onoplettendheid door en had voorkomen dat ze links en rechts in een greppel waren beland.

Met de haren nat van de regen en zijn merrie nat van het zweet, kwamen ze eindelijk aan bij Keulen en doemde de contouren ervan op. Say maakte een overgang terug uit de galop en zette zich vanuit de verlichte zit terug in het zadel en draafde rustig op de toegangspoort af. Met een soepele zwaai van zijn rechtbeen steeg hij af en nam de merrie bij de teugels. Driemaal klopte hij op de poort......
Terug naar boven Ga naar beneden
Wachter
Poortwachter
Wachter


Aantal berichten : 67
Registration date : 17-02-09

Aankomst van Decaan Say Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Decaan Say   Aankomst van Decaan Say Icon_minitimema sep 13, 2010 8:53 am

De wachter zat in zijn ruimte in de toren. Het was er enigszins behaaglijk ondanks de wind en de regen die buiten over de velden joeg.
Opeens hoorde hij geklop op de poort.
Ietwat stram gezeten, stond hij op en liep naar de poort.
Hij opende het luik en zag daar een man staan naast een mooi Fries paard.
Aan zijn kledij zag de wachter dat het hier om een voornaam en belangrijk persoon ging.
Hij kon hem echter niet direct thuisbrengen.


Een goede dag, beste reiziger.
Welkom bij het Aartsbisschoppelijk Paleis.
Wie heb ik de eer hier aan deze pport te mogen ontvangen?
Terug naar boven Ga naar beneden
say




Aantal berichten : 76
Leeftijd : 112
Localisation : Rotterdam
Registration date : 12-09-10

Aankomst van Decaan Say Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Decaan Say   Aankomst van Decaan Say Icon_minitimema sep 13, 2010 12:32 pm

Na slechts een korte wijle wachten, werd het luik omzichtig geopend en een vriendelijk gezicht sprak hem toe.

Mijn dank, mijn beste, mijn naam is Say di Saronno, decaan aan de Universiteit. Ik zou mij gaarne met de aartsbisschop een wijle verstaan over de studierichting welke aan mijn zorgen zijn toevertrouwd. Denkt u dat het mogelijk is, dat de aartsbisschop tijd voor mij kan vrijmaken?
Terug naar boven Ga naar beneden
Wachter
Poortwachter
Wachter


Aantal berichten : 67
Registration date : 17-02-09

Aankomst van Decaan Say Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Decaan Say   Aankomst van Decaan Say Icon_minitimedi sep 14, 2010 9:39 am

De wachter vernam waarvoor de man kwam en knikte in alle nederigheid.

Maar natuurlijk, beste heer Decaan.
Ik zal de Aartsbisschop direct in kennis stellen van uw komst.
U kunt zich naar de ontvangstzaal begeven en het u daar gemakkelijk maken.
Dan zal hij weldra bij u komen.


De wachter opende de poort en liet de decaan binnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
say




Aantal berichten : 76
Leeftijd : 112
Localisation : Rotterdam
Registration date : 12-09-10

Aankomst van Decaan Say Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Decaan Say   Aankomst van Decaan Say Icon_minitimedi sep 14, 2010 10:24 am

De poort zwaaide open en de wachter gaf hem een vriendelijk knikje hetgeen door Say werd beantwoord.

Sinds dit mijn eerste bezoek is, kunt u mij de weg wijzen naar de ontvangstzaal?

De wachter wees hem op een massief eikendeur waar het woord "ontvangstzaal" in gegraveerd stonden, recht voor zijn neus. Met een lichte blos van schaamte bedankte Say de wachter en stevende met stevige tred op de ontvangstzaal af.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Aankomst van Decaan Say Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Decaan Say   Aankomst van Decaan Say Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aankomst van Decaan Say
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aankomst TheLady
» [RP] Aankomst van Linwe
» [RP] Aankomst Florius
» Aankomst Arkimbo
» Aankomst Colar [MvR]

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kerkelijke Provincie Keulen :: Poorten-
Ga naar: