Kerkelijke Provincie Keulen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerkelijke Provincie Keulen

De Kerkelijke Provincie Utrecht
 
IndexPortaleZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Hulp met bestrijding van ketters

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Colar van Straeten
Overleden



Aantal berichten : 149
Registration date : 08-01-11

Hulp met bestrijding van ketters Empty
BerichtOnderwerp: Hulp met bestrijding van ketters   Hulp met bestrijding van ketters Icon_minitimedo maa 17, 2011 10:52 pm

Vermits ik niet wist waar te plaatsen, doe ik het hier.

Ik lees regelmatig wel de rechtbank teksten door. En deze avond stootte ik op het volgende.

Hulp met bestrijding van ketters Devianinquisitie

Citaat :
Vermits het niet goed te lezen is, zal ik Devians woorden citeren.

"... Wat ze in Vlaanderen ook mogen beweren, ik heb nooit een brief ontvangen van hen, die bewijzen dat de openbare aanklager aanhaalt zijn niets meer dan een stukje papier die elke dwaas van een landloper kan opstellen. Ik kan U ook een schets laten zien waar opstaat dat ik de pauselijke nuntius ben

Devian stopt even met zijn betoog en stap van achter de beklaagde bank vandaan en stapt naar de bank van de openbare aanklager. Hij kijkt de openbare aanklager even kort aan en kijkt vervolgens naar de rechter.

Uiteraard ben ik niet de pauselijke nuntius, dat is één of andere dwaze nobele uit Rotterdam geloof ik� Soit, ik wil maar aantonen dat de bewijzen aangebracht door het openbaar ministerie geen fluit waard zijn. Ik wil...

Bij de vetgedrukte woorden ziet u duidelijk dat dit laster is tegenover de Kerk en zijn instituten. Ik weet dat ik geen bevoegdheid heb om deze zaken te vervolgen dus post ik het hier.

Met vriendelijke groeten,

Colar
Terug naar boven Ga naar beneden
taliasup
Overleden
taliasup


Aantal berichten : 121
Leeftijd : 31
Localisation : A'dam
Registration date : 30-05-09

Hulp met bestrijding van ketters Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hulp met bestrijding van ketters   Hulp met bestrijding van ketters Icon_minitimevr maa 18, 2011 6:53 pm

Bedankt om dit te melden Colar.
Ik zal een link vanuit de DR naar hier leggen, sommigen kijken wss over deze topic.

Ikzelf kan natuurlijk niet echt een uitspraak doen, het is wel een belediging tegenover onze nuntius. Maar ik denk dat het hier dieper gaan dan dit. Deze persoon heeft gebrek aan RP waardigheid als hij zo denkt over ons systeem.
(ik heb ondertussen ook het gesprek gelezen in de rechtbank, devian lijkt me RP onbekwaam hieruit.)
Terug naar boven Ga naar beneden
Raboude
Overleden
Raboude


Aantal berichten : 387
Registration date : 18-03-09

Hulp met bestrijding van ketters Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hulp met bestrijding van ketters   Hulp met bestrijding van ketters Icon_minitimevr maa 18, 2011 7:41 pm

Ik til er niet zwaar aan, heb al erger te slikken gekregen van Devian. Het doet me deugd te weten dat ik nog steeds in zijn nachtmerries zit. Bovendien, hij is al geëxcommuniceerd, een zwaardere straf kunnen we niet opleggen.

Als je er moeite wil instoppen, mij best, maar ik ga er geen tijd of energie in stoppen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Florius
Pastoren
Florius


Aantal berichten : 511
Localisation : County of Holland, Leiden
Registration date : 02-11-10

Hulp met bestrijding van ketters Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hulp met bestrijding van ketters   Hulp met bestrijding van ketters Icon_minitimevr maa 18, 2011 7:46 pm

Hoezo moeite in stoppen als hij al de zwaarste straf heeft?
Want dan is er toch niks meer te doen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Colar van Straeten
Overleden



Aantal berichten : 149
Registration date : 08-01-11

Hulp met bestrijding van ketters Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hulp met bestrijding van ketters   Hulp met bestrijding van ketters Icon_minitimeza maa 19, 2011 2:39 pm

Je kan hem aanklagen voor laster en eerroof tegenover de Kerk en zijn instituten, maar dit bij de feodale rechtbank.
Terug naar boven Ga naar beneden
Spinata
Bisschoppen
Spinata


Aantal berichten : 558
Registration date : 31-03-09

Hulp met bestrijding van ketters Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hulp met bestrijding van ketters   Hulp met bestrijding van ketters Icon_minitimeza maa 19, 2011 4:23 pm

Krijgt hij alleen maar meer aandacht, dus ik zou het inderdaad niet doen Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Colar van Straeten
Overleden



Aantal berichten : 149
Registration date : 08-01-11

Hulp met bestrijding van ketters Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hulp met bestrijding van ketters   Hulp met bestrijding van ketters Icon_minitimema maa 21, 2011 9:46 pm

Met de Kerk wordt niet gespot. En dus ook niet met de Pauselijke Nuntius. Sorry...
Terug naar boven Ga naar beneden
Colar van Straeten
Overleden



Aantal berichten : 149
Registration date : 08-01-11

Hulp met bestrijding van ketters Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hulp met bestrijding van ketters   Hulp met bestrijding van ketters Icon_minitimema maa 21, 2011 10:42 pm

Ik heb een berichtje gestuurd naar de OA... nu kijken wat ik als antwoord verkrijg...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hulp met bestrijding van ketters Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hulp met bestrijding van ketters   Hulp met bestrijding van ketters Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hulp met bestrijding van ketters
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kerkelijke Provincie Keulen :: Officialiteit van het Aartsbisdom Utrecht :: Poorten de Officialiteit-
Ga naar: