Kerkelijke Provincie Keulen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerkelijke Provincie Keulen

De Kerkelijke Provincie Utrecht
 
IndexPortaleZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 [29 augustus 1456] Afscheidsbrief Monseigneur Samuel Johannes Noël de Gilraen de Ligne (Sjnoel)

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Nikolaj Rostov
Overleden
Nikolaj Rostov


Aantal berichten : 1123
Registration date : 04-07-08

[29 augustus 1456] Afscheidsbrief Monseigneur Samuel Johannes Noël de Gilraen de Ligne (Sjnoel) Empty
BerichtOnderwerp: [29 augustus 1456] Afscheidsbrief Monseigneur Samuel Johannes Noël de Gilraen de Ligne (Sjnoel)   [29 augustus 1456] Afscheidsbrief Monseigneur Samuel Johannes Noël de Gilraen de Ligne (Sjnoel) Icon_minitimewo mei 18, 2011 11:03 pm

Citaat :
Graaf van Holland,
Edelen, Geestelijken, Burgers en Stedelingen,
Lieve Vrienden, Vijanden, Mensen die ik ken en Mensen die ik niet ken;

Moge God ons vrede en geluk schenken, moge Hij dat doen wat Hij denkt dat het beste is voor Holland.

Wanneer u dit bericht leest ben ik niet langer onder de levenden. Ik ben klaar. Mijn leven komt tot een einde. De rust en vrede die ik gevonden heb in het klooster, zijn een grote opluchting voor mij, en nu heb ik besloten om afscheid te nemen van dit aardse leven. Om meer rust en vrede te vinden aan de zijde van God.

Ik ben mij bewust dat door mijn beslissing veel vrienden achter blijven, veel mensen achterblijven die mij hebben liefgehad en die mij gesteund hebben. Deze mensen kunnen enkel maar mijn ware vrienden zijn als zij mijn beslissing accepteren. Mijn beslissing was een lange en moeilijke.

De tijd is gekomen, ik herhaal dit, voor mij om het hier te laten eindigen. Ik wil dit niet persoonlijk aan u allen vertellen, omdat ik zou sterven van verdriet en dat is niet mijn bedoeling. Ik ga nu, met een innerlijke rust en een kalm hart. Ik ga nu naar een lang en gelukkig eeuwig leven.

Aan de Raad van holland, Ik wens u al het beste, wees sterk, denk aan het volk, denk aan wat zij nodig hebben en vergeet niet de waarden waar de Raad zich aan dient te houden.

Aan het volk van Holland, wees trots, rechtvaardig en wees trouw aan de Raad en het Keizerrijk. Volg Gods weg en luister naar hen die het waard zijn om naar te luisteren.

Aan Holland, Au revoir!! Holland, mijn Holland.

Mijn laatste wens is dat deze brief wordt verstuurd naar Rome, op welke manier dan ook. Ik heb namelijk niet meer de kracht om verder te schrijven. Ik dank u allen!


Au Revoir!!

Samuel Johannes Noël de Gilraen de Ligne.

[29 augustus 1456] Afscheidsbrief Monseigneur Samuel Johannes Noël de Gilraen de Ligne (Sjnoel) Jujuvertzs4
Terug naar boven Ga naar beneden
 
[29 augustus 1456] Afscheidsbrief Monseigneur Samuel Johannes Noël de Gilraen de Ligne (Sjnoel)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [29 februari 1456] Benoeming Sjnoel de Gilraen tot Bisschop van Utrecht
» [11 augustus 1456] Benoeming Deken Nikolaj de Ligne tot Eerste Scriptor
» [13 augustus 1456] Huwelijksregister Bisdom Utrecht (OUD)
» [2 november 1455] Benoeming Sjnoel de Gilraen tot Vicaris-Generaal van het Aartsbisdom Keulen
» [2 maart 1456] Benoeming Ghislenus de Ligne tot Aartsdeken te Utrecht

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kerkelijke Provincie Keulen :: De Bibliotheek :: Naslagwerken-
Ga naar: