Kerkelijke Provincie Keulen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerkelijke Provincie Keulen

De Kerkelijke Provincie Utrecht
 
IndexPortaleZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Rechtzaak Maartendezwarte

Ga naar beneden 
+2
Lancelot
Elequest
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Elequest
Bisschop in Partibus
Elequest


Aantal berichten : 1404
Leeftijd : 55
Localisation : Leiden
Registration date : 27-07-08

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimewo okt 10, 2012 7:54 pm

Bisschoppelijke aanklager Colar had de laatste weken hard gewerkt aan een aanklacht tegen heer Maarten de Zwarte. Deze word er van beschuldigd dat hij, in een herberg, Zijne Heiligheid Paus Innocentius VIII beledigd zou hebben.
Na voldoende bewijs verzameld te hebben kon er een rechtszaak gestart worden. De datum was gezet op vandaag, 10 oktober 1460.

Als Voorzitter van de Officialiteit zorgde Elequest dat hij als eerste aanwezig was bij de rechtszaal.
Samen met Vader Florius en Eminentie Leopold zou hij de verhalen van beide partijen aanhoren en daarna een oordeel vellen.

In een zijkamer wacht de Officialiteit tot alle mensen aanwezig zijn



Terug naar boven Ga naar beneden
Lancelot
Hoofdscriptor
Lancelot


Aantal berichten : 133
Localisation : Leiden
Registration date : 29-12-11

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimedo okt 11, 2012 5:32 pm

Leonardo had gehoord over de rechtszaak en liep richting de zaal waar de zaak gehouden zou worden. Hij legde zijn laatste papieren weg als hoofdscriptoor en melde zich bij de ingang waarna hij snel naar binnen mocht. Met een hoofdknikje groette hij Aartsbisschop Elequest en nam hij plaats op de publieke tribune.
Terug naar boven Ga naar beneden
Colar van Straeten
Overleden



Aantal berichten : 149
Registration date : 08-01-11

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimedo okt 11, 2012 9:59 pm

Colar had lang gewacht op deze dag. De dag dat de Officialiteiten eindelijk tot werking werden gebracht. Colar graaide zijn papieren bijeen en verliet zijn kantoor. Hij wandelde door de kille, vochtige gangen van de Gerechtelijke tak van het Aartsbisschoppelijk Paleis.
Hij knikte naar de wachters die hem groetten op een militaire manier.
Bij de rechtszaal aangekomen, wreef Colar de plooien in zijn kleding glad. Hij ademde diep in en zette dan de eerste stappen in het rechtsgebouw. Hij groette de aanwezige en ging toen zitten achter de voor hem gereserveerde bank. Hij overliep nog gauw zijn akte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bill Wallace

Bill Wallace


Aantal berichten : 14
Leeftijd : 48
Localisation : Rotterdam
Registration date : 03-12-11

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimevr okt 12, 2012 7:19 pm

Zoals gewoonlijk had Bill Monseigneur Elequest begeleid naar het Bisschoppelijk paleis van Keulen. Iets wat gespannener als normaal had Bill dit maal de reis ervaren. Na dat Bill de monseigneur keurig bij zijn dienst kamer had gebracht, was het zaak voor Bill om zich klaar te maken voor de dag dat komen ging.
Zijn hagelwit gestreken tunic had zijn zorgzame wederhelft zorgvuldig in gepakt. Nadat hij zich het stof van de doorkruiste paden van zijn gelaat had gewassen en zijn hagelwitte tunic had aan getrokken, was het zaak voor Bill om ook de rechtszaal op te zoeken.

Als Bill de rechtszaal binnen stap ziet hij dat Monseigneur Elequest en de Diaken van Rotje en Leiden zich al in de zaal bevinden. Met een passelijke
Domius Vobiscum en een lichte hoofd kinkje nam Bill plaats in een van de voorste rij banken. Bill was er van overtuigd dat hij hier niet lang zal zetelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimezo okt 14, 2012 3:11 pm

Ook Laurentien kwam binnen. Ze had een perkament en een veer meegenomen om wat dingen op te schrijven. En daarna nam ze plaats op een der banken
Terug naar boven Ga naar beneden
Florius
Pastoren
Florius


Aantal berichten : 511
Localisation : County of Holland, Leiden
Registration date : 02-11-10

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimezo okt 14, 2012 3:36 pm

Als laatste komt Florius binnenstappen. Hij was met en hoop bezig, en zijn functie als Burgemeester van Leiden en Pastoor van Leiden nam een hoop tijd in beslag. Hij groet zijn diakens Leonardo en Laurentien en gaat zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
bolsius
Bisschoppen



Aantal berichten : 680
Registration date : 10-10-07

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimema okt 15, 2012 11:32 am

[i]Bolsius hoorde dat er weer eens een rechtzaak was, en als "oud"rechter ging hij ook maar eens kijken[/i]
Terug naar boven Ga naar beneden
Elequest
Bisschop in Partibus
Elequest


Aantal berichten : 1404
Leeftijd : 55
Localisation : Leiden
Registration date : 27-07-08

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimema okt 15, 2012 8:42 pm

Het tijdstip van de start van de rechtszaak is al even verstreken. de gedaagde is nog altijd niet op komen dagen, zoals verwacht was.
Elequest besluit toch om de rechtszaak te starten en loopt de zaal in samen met de andere leden van de Officialiteit.

De aanwezigen gaan staan tot het moment dat Elequest en de andere rechters zitten.


Beste aanwezigen. Ik heet u welkom op deze eerste rechtszaak van de vernieuwde officialiteit.

Voor ik van start ga wil ik eerst met u bidden


Elequest sluit zijn ogen en bid tot de Heilige Arnavald voor een goed verloop van de rechtszaak

Heilige Arnvald, in de tijd dat gij onder ons hebt geleefd
Was gij de advocaat van de armen
Gij was de onpartijdige, strenge magistraat
De voorzienigheid der Justitie
Luister vandaag naar ons gebed

Help ons de Rechtvaardigheid te behouden, zoals gij het hebt behouden
Opdat wij onze rechten kunnen verdedigen
En wij kunnen zoeken naar verzoening en vrede.
Zodat de Rechtvaardigheid in de Liefde der Aristotelen kan worden teruggegeven
Zonder toegeeflijkheid voor de schuld van een vriend of machtig heerschap

Wees onze gids op de weg der Integriteit
Laat ons bekwaam zijn onszelf tegen de aantrekkingskracht van macht en rijkdommen te verzetten
Opdat wij Eerbiedig blijven tegenover het gegeven woord en het ideaal van de ridderlijke eer
Bescherm ons van de verleiding van de Duisternis en het Schepsel zonder Naam

Gij, het model van de bescheiden prelaat,
Gij, die uw hele leven heeft gewijd aan de verzameling van de waarheid,
Menigten werden bekeerd door uw woorden,
En de verlichting van jouw leven
Heeft ons het land gegeven waaraan wij behoefte aan hadden

Heilige Arnvald, Voltrekker van het Recht, Ik vraag aan U
Help ons om het ideaal van de gulden middenweg der Aristotelianen te verenigen
Door middel van jouw verzameling van Rechtvaardigheid, Waarheid en Integriteit

AMEN

Dan wil ik nu de rechtszaak openen.


Met een hamer slaat hij op de tafel.

Vandaag behandelen we de zaak tegen Maarten de Zwarte.

De heer de Zwarte is niet aanwezig maar heeft wel een brief gestuurd

Citaat :
Open brief aan de Bisschoppelijke Rechtbank van Keulen en de Aristotelische Gelovigen van Holland

Zeer geëerde Rechtbank, Monseigneuren,

Via een persoonlijk schrijven heb ik u inmiddels op de hoogte gesteld dat ik bij het proces dat tegen mij werd aangespannen verstek zal laten gaan. Langs deze weg wens ik deze beslissing voor de Hollandse bevolking toe te lichten.
Op dit ogenblik bevind ik mij op zee, als gevolg van een missie die onmogelijk – deels voor de veiligheid van het Hollandse graafschap – onmogelijk uitgesteld kon worden. Toch is dit niet de voornaamste reden voor mijn afwezigheid in de Bisschoppelijke Rechtbank. Ik verzet mij namelijk tegen de vorm van bewijsstukken die voor worden gelegd en waar de zaak die tegen mij is aangespannen, is op gebaseerd. Er werd bij het formuleren van de klacht namelijk gebruik gemaakt van geschilderde woorden. Deze praktijk lijkt mij onwaardig voor een Kerkelijke Rechtbank onwaardig, zoniet werkt minstens de schijn op van hekserij. Dat deze schilderijen werden gemaakt door een lid van de Teutoonse Orde, vertegenwoordigers van Zijne Heiligheid de Paus, is des te betreurenswaardiger. Ik besef dat ik als beklaagde geen enkele bevoegdheid heb inzake de procedures van de Bisschoppelijke Rechtbank, maar meen anderzijds wel ook beklaagden rechten hebben. In het andere geval is een rechtszaak sowieso overbodig. Helaas lijkt de Bisschoppelijke Rechtbank mij eerder als een veroordeelde in plaats van als een beklaagde te behandelen. Zo wordt mij geweigerd op te treden als dooppeter. Mijn inziens is dat het gevolg van het gebruik van geschilderde woorden; in geval gebruik zou worden gemaakt van een getuigenverklaring, zouden de vertegenwoordigers van de Bisschoppelijke Rechtbank ongetwijfeld voorzichtiger te werk zijn gegaan. Mijn verzoek om de schilderijen als bewijsstuk nietig te verklaren én mijn woord om de mondelinge of geschreven verklaring van een lid van de Teutoonse Orde niet te betwisten, werd echter geweigerd. Er bleef mij dan ook geen ander keuze over dan verstek te laten gaan.
Tenslotte wens ik nog te wijzen op het feit dat zowel de getuige als de aanklager voluit gebruik maken van hun lidmaatschap van de Teutoonse Orde. Ik betwist het belang van de Orde voor de verdediging van de Aristotelische Kerk niet, maar u begrijpt dat het voor een eenvoudig burger als ikzelf het geloof in de Bisschoppelijke Rechtbank niet ten goede komt wanneer getuige en aanklager duidelijk aangeven dezelfde belangen te dienen. U begrijpt ongetwijfeld dat het voor mij, schapenboer en bescheiden handelaar, niet vanzelfsprekend is een klacht tegen de getuige neer te leggen, wanneer ik dat moet doen bij een lid van dezelfde Orde waarvan de leden ongetwijfeld gezworen hebben elkaars leven en eer te beschermen.

Zeer geëerde Rechtbank, Monseigneuren,

Ik betwist evenmin dat ik op de bewuste avond, onzorgvuldig mijn woorden heb gekozen bij de vragen die mij door de getuige werden gesteld over een artikel dat ik als toenmalig hoofdredacteur van Kingdoms Associated Press had geschreven. Daarin had ik gesteld dat er vraagtekens konden worden geplaatst bij de openheid van Zijne Heiligheid de Paus inzake de zoektocht naar verdwenen relicten. Ik had die avond enig bier tot mij genomen, in die mate dat ik woorden heb gekozen waaruit minachting ten opzichte van de Hoogste Vertegenwoordiger van de Aristotelische Kerk in de wereld, zou kunnen blijken. Ik wens me hier dan ook voor te verontschuldigen en een boetedoening te aanvaarden. Evenwel, opnieuw op voorwaarde dat de geschilderde woorden als bewijsstuk ongeldig worden verklaard, en enkel het mondelinge of geschreven bewijs van de getuige worden aanvaard. Ik besef dat ik over geen enkele macht beschik om dit verzoek af te dwingen, maar doe daarom beroep op uw wijsheid, die u als vertegenwoordigers van de Aristotelische Kerk, kenners van rechtspraak en moraliteit, bezit.

Ik verontschuldig me ten overstaan van de op de bewuste avond in Luilekkerland, een Leidense herberg van onbesproken naam en faam, aanwezige stamgasten, die door mijn ondiplomatische woorden zouden zijn geraakt. Het is evenwel nooit mijn bedoeling geweest Zijne Heiligheid de Paus te beledigen, maar enkel mijn teleurstelling uit te drukken dat de Heilige Stoel zich mogelijk liet misleiden door valse Gelovigen bij haar politiek rond de zoektocht naar de relicten.

Met achting,

Maarten de Zwarte van Clermont,
9de dag van de maand Oktober van het jaar 1460

Hieruit blijkt dat de heer de Zwarte niet aanwezig zal zijn. Hij geeft aan dat hij op reis is maar uit een andere passage uit deze brief en eerdere briefwisselingen tussen de bisschoppelijke aanklager en de verdachte en een briefwisseling tussen mijn persoon en de verdachte blijkt dat de heer de Zwarte het niet eens is met de bewijsvoering.

Opzich is dit een vreemd gegeven want de bewijslast word hier vandaag neergelegd en beoordeeld door de officialiteit.

Wellicht komen we later nog terug op de verdere inhoud van de brief

Het is nu tijd voor de aanklacht.

Ik wil het woord geven aan de Bisschoppelijke aanklager Hoogeerwaarde Colar Bustri il Duce van Straeten

Terug naar boven Ga naar beneden
Colar van Straeten
Overleden



Aantal berichten : 149
Registration date : 08-01-11

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimewo okt 17, 2012 8:12 pm

Colar luisterde naar de voorzitter van de Officialiteit en bad samen met hem.


Heilige Arnvald, in de tijd dat gij onder ons hebt geleefd
Was gij de advocaat van de armen
Gij was de onpartijdige, strenge magistraat
De voorzienigheid der Justitie
Luister vandaag naar ons gebed

Help ons de Rechtvaardigheid te behouden, zoals gij het hebt behouden
Opdat wij onze rechten kunnen verdedigen
En wij kunnen zoeken naar verzoening en vrede.
Zodat de Rechtvaardigheid in de Liefde der Aristotelen kan worden teruggegeven
Zonder toegeeflijkheid voor de schuld van een vriend of machtig heerschap

Wees onze gids op de weg der Integriteit
Laat ons bekwaam zijn onszelf tegen de aantrekkingskracht van macht en rijkdommen te verzetten
Opdat wij Eerbiedig blijven tegenover het gegeven woord en het ideaal van de ridderlijke eer
Bescherm ons van de verleiding van de Duisternis en het Schepsel zonder Naam

Gij, het model van de bescheiden prelaat,
Gij, die uw hele leven heeft gewijd aan de verzameling van de waarheid,
Menigten werden bekeerd door uw woorden,
En de verlichting van jouw leven
Heeft ons het land gegeven waaraan wij behoefte aan hadden

Heilige Arnvald, Voltrekker van het Recht, Ik vraag aan U
Help ons om het ideaal van de gulden middenweg der Aristotelianen te verenigen
Door middel van jouw verzameling van Rechtvaardigheid, Waarheid en Integriteit

AMEN


Na het gebed wou Colar recht staan, maar de Aartsbisschop deed het teken dat hij nog iets mee te delen had. Wanneer Colar de brief aanhoorde, zuchtte hij. Was hij nu werkelijk nog komen opdagen? Dat maakt de zaken voor de beklaagde alleen maar erger. Nadat Elequest de brief had neergelegd stond Colar recht en nam nog een slokje water. Hij stapte rond in de ruimte en bekeek iedere aanwezige gast. Hij keek het tribunaal aan, stapte naar de voorzitter, vroeg de brief, las deze nog even door en nam dan zijn papieren. Hij ging naast de vier schildersezels staan die stonden opgesteld in het midden van de zaal.


Geachte aanwezigen, lieve gelovigen, heren van de officialiteit.
Ik vraag u mij te aanhoren in hetgeen ik te vertellen heb. Ik, Bisschoppelijke Aanklager, klaag heer Maarten de Zwarte aan wegens last aan een hoger prelaat. We spreken hier niet over een kardinaal, niet over de camerlengo. Neen! We spreken hier over de paus! Zijne Heiligheid werd beledigd door, op het moment van de feiten, hoofdredacteur van het KAP, Maarten de Zwarte. Meneer de Zwarte noemde Zijne Heiligheid en Rome; corrupt, leugenaars, gelddieven, profiteurs en misleiders. Hij uitte deze beledigingen in de context van de schatopgravingen rond de kerken. Zijne Heiligheid had hier een brief over geschreven waarin Hij zei dat Hij het ongehoord vond dat onze heiligen gronden werden beroofd door gravers.


Ik toon u de vier portretten.

Colar trok een voor een de doeken van over de portretten.

https://2img.net/h/oi47.tinypic.com/1499zj4.jpg
https://2img.net/h/oi46.tinypic.com/21cxst1.jpg
https://2img.net/h/oi50.tinypic.com/ncjns3.jpg
https://2img.net/h/oi48.tinypic.com/24bulfp.jpg

Ik kan u allen verzekeren deze portretten gemaakt zijn door een betrouwbare schilder. Er valt dus niet aan de echtheid van deze bewijslast te twijfelen. Maar omdat de beklaagde problemen heeft met het soort van bewijslast, ben ik zo vriendelijk om wel degelijk de getuigen Bootstrapbill, beter gekend als Bill Turner Wallace, hier aanwezig, naar voren te vragen. Ik vraag hem dan ook om deze getuigenis eerlijk af te leggen. Als dit niet het geval zou zijn, moge Jah hem dan straffen.
Dit is trouwens ook de tijd waarop ik wil ingaan op de brief die Maarten van op schip heeft verstuurd.

Als Maarten iets van de Teutoonse Orde zou afweten, zou hij moeten weten dat wij vechten tegen ketters, godslasteraars en andere verdwaalde en ongoddelijke wezens. Natuurlijk hebben Bill en ik dezelfde belangen, vermits deze het beschermen van het geloof is. Bill weet zelf ook goed genoeg dat op liegen een grote straf staat in het rijk van Jah. Waarom zou hij daarom liegen over deze schandelijke uitlating van Maarten? Het is inderdaad Bill die deze bewijslast heeft binnengebracht, maar hij is gekend als een goed gelovige en een zeer betrouwbaar persoon.

Alcohol en andere hersenverruimende middelen mogen niet als excuus dienen voor woorden en acties zoals die van heer de Zwarte. Het feit dat hij zijn grenzen niet kent, maakt deze zaak enkel maar schandelijker.

Nu zou ik graag de getuige naar voren roepen.

Terug naar boven Ga naar beneden
Bill Wallace

Bill Wallace


Aantal berichten : 14
Leeftijd : 48
Localisation : Rotterdam
Registration date : 03-12-11

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimewo okt 17, 2012 8:31 pm

Op uitnodiging van de Bischoppelijke aanklager, staat Bill op uit de publieke bank.
Strijkt zijn Tunic glad en zorg dat zijn Aristotelisch ketting mooi recht hangt. Met een rustige bedachtzame pas loopt Bill in de richting van de getuigde bank. Hoe wel de schilderijen van zijn hand waren nam Bill ze nog even in ogen schouw al voors hij plaats neemt in het getuigde bank.

Terug naar boven Ga naar beneden
Lancelot
Hoofdscriptor
Lancelot


Aantal berichten : 133
Localisation : Leiden
Registration date : 29-12-11

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimedo okt 18, 2012 8:33 am

Leonardo bad mee met de andere aanwezigen.

Heilige Arnvald, in de tijd dat gij onder ons hebt geleefd
Was gij de advocaat van de armen
Gij was de onpartijdige, strenge magistraat
De voorzienigheid der Justitie
Luister vandaag naar ons gebed

Help ons de Rechtvaardigheid te behouden, zoals gij het hebt behouden
Opdat wij onze rechten kunnen verdedigen
En wij kunnen zoeken naar verzoening en vrede.
Zodat de Rechtvaardigheid in de Liefde der Aristotelen kan worden teruggegeven
Zonder toegeeflijkheid voor de schuld van een vriend of machtig heerschap

Wees onze gids op de weg der Integriteit
Laat ons bekwaam zijn onszelf tegen de aantrekkingskracht van macht en rijkdommen te verzetten
Opdat wij Eerbiedig blijven tegenover het gegeven woord en het ideaal van de ridderlijke eer
Bescherm ons van de verleiding van de Duisternis en het Schepsel zonder Naam

Gij, het model van de bescheiden prelaat,
Gij, die uw hele leven heeft gewijd aan de verzameling van de waarheid,
Menigten werden bekeerd door uw woorden,
En de verlichting van jouw leven
Heeft ons het land gegeven waaraan wij behoefte aan hadden

Heilige Arnvald, Voltrekker van het Recht, Ik vraag aan U
Help ons om het ideaal van de gulden middenweg der Aristotelianen te verenigen
Door middel van jouw verzameling van Rechtvaardigheid, Waarheid en Integriteit

AMEN


Toen de bewijzen getoond werden luisterde en keek hij goed, zeker toen Kapitein Bill naar voren kwam om te getuigen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimevr okt 19, 2012 9:12 am

Heilige Arnvald, in de tijd dat gij onder ons hebt geleefd
Was gij de advocaat van de armen
Gij was de onpartijdige, strenge magistraat
De voorzienigheid der Justitie
Luister vandaag naar ons gebed

Help ons de Rechtvaardigheid te behouden, zoals gij het hebt behouden
Opdat wij onze rechten kunnen verdedigen
En wij kunnen zoeken naar verzoening en vrede.
Zodat de Rechtvaardigheid in de Liefde der Aristotelen kan worden teruggegeven
Zonder toegeeflijkheid voor de schuld van een vriend of machtig heerschap

Wees onze gids op de weg der Integriteit
Laat ons bekwaam zijn onszelf tegen de aantrekkingskracht van macht en rijkdommen te verzetten
Opdat wij Eerbiedig blijven tegenover het gegeven woord en het ideaal van de ridderlijke eer
Bescherm ons van de verleiding van de Duisternis en het Schepsel zonder Naam

Gij, het model van de bescheiden prelaat,
Gij, die uw hele leven heeft gewijd aan de verzameling van de waarheid,
Menigten werden bekeerd door uw woorden,
En de verlichting van jouw leven
Heeft ons het land gegeven waaraan wij behoefte aan hadden

Heilige Arnvald, Voltrekker van het Recht, Ik vraag aan U
Help ons om het ideaal van de gulden middenweg der Aristotelianen te verenigen
Door middel van jouw verzameling van Rechtvaardigheid, Waarheid en Integriteit

AMEN
Terug naar boven Ga naar beneden
Colar van Straeten
Overleden



Aantal berichten : 149
Registration date : 08-01-11

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimedi okt 23, 2012 9:40 pm

Colar zag dat Bill hemzelf naar de getuigenbank begaf. Wanneer deze zat stapte Colar rond in de zaal, koos een plaats uit waar hij het tribunaal, de getuige en het volk kon zien. Hij sprak met stevige woorden tegen zijn getuige.

Gegroet meneer Wallace,

zweert u dat u niet zal liegen op deze getuigenbank? Bent u ervan op de hoogte dat liegen in een kerkelijke rechtszaak zelf kan lijden tot veroordeling?


Colar is ervan overtuigd dat Bill deze twee vragen positief zal beantwoorden en neemt dus zijn vragen nog eens door.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bill Wallace

Bill Wallace


Aantal berichten : 14
Leeftijd : 48
Localisation : Rotterdam
Registration date : 03-12-11

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimedi okt 23, 2012 9:52 pm

Bill knikte bij de woorden van Colar, waarna hij even de Rechters, de publieke banken en als laatste weer Colar aankeek.
Zonder enig greintje in zijn gelaat keek hij de rechtszaal in en sprak luid.


Geachte edelachtbare, geachte aanwezige.

Ik Bill Turner Wallace zweer hier enkel de waarheid te spreken, en niets anders dan de waarheid te verkondigen,
Moge Jah de allemachtige mij straffe mocht ik hier in falen zowaar ik hier voor uw sta.
Terug naar boven Ga naar beneden
Colar van Straeten
Overleden



Aantal berichten : 149
Registration date : 08-01-11

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimedi okt 23, 2012 9:58 pm

Colar knikt en glimlacht lichtjes. Nu kon hij aan zijn getuigen-ondervraging beginnen.

In uw gesprek met Maartendezwarte over de opgravingen rond de kerk, beledigde Maarten meermaals de Paus. In de brief die we van Maarten ontvingen stond het slechte excuus in dat hij onder toxische, geestverruimende middelen was. Stemt u in met zijn uitvlucht en had hij wel degelijk zoveel gedronken dat hij niet meer kon stappen zonder te vallen en bij gevolg dus zijn tong liet spreken voor zijn hersenen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Bill Wallace

Bill Wallace


Aantal berichten : 14
Leeftijd : 48
Localisation : Rotterdam
Registration date : 03-12-11

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimedi okt 23, 2012 10:07 pm

Bill luistert aandachtig naar Colar,

In uw gesprek met Maartendezwarte over de opgravingen rond de kerk, beledigde Maarten meermaals de Paus. In de brief die we van Maarten ontvingen stond het slechte excuus in dat hij onder toxische, geestverruimende middelen was. Stemt u in met zijn uitvlucht en had hij wel degelijk zoveel gedronken dat hij niet meer kon stappen zonder te vallen en bij gevolg dus zijn tong liet spreken voor zijn hersenen?

Ik heb niet kunnen bemerken dat de heer Maarten onder dergelijke geestverruimende middelen zou zijn ten tijden van zijn aankomst in de betreffende herberg.
Gedurende zijn verblijf heeft de Heer wel enkele alcoholische versnaperingen tot zich genomen, wat natuurlijk een normale gang van zaken is in een herberg. Verder moet ik helaas bekennen dat ik geen arts ben, en zo geen inzicht heeft in de lichamelijke gezondheid van de Heer Maarten.


Terug naar boven Ga naar beneden
Colar van Straeten
Overleden



Aantal berichten : 149
Registration date : 08-01-11

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimewo okt 24, 2012 8:11 pm

Bedankt.

Colar denkt even na. Kijkt in zijn geheugen even de vragen na en vindt degene die hij wilt vragen.

Kan u me even beschrijven hoe Maarten bij u overkwam? Was hij door het dolle heen? Of was hij wel degelijk kalm? Waren zijn woorden sarcastisch?
Terug naar boven Ga naar beneden
Bill Wallace

Bill Wallace


Aantal berichten : 14
Leeftijd : 48
Localisation : Rotterdam
Registration date : 03-12-11

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimewo okt 24, 2012 8:21 pm

Bill knikt bij de tweede vraag van Colar.

Jazeker kan ik dat,

De Heer Maarten kwam naar mijn in zien op een normale manier binnen, daarmee wil ik benadrukken "hoe een Heer een Herberg cq eetgelegenheid zal binnen treden"

Zijn gedrag bij binnen komst zou ik als uiterst normaal willen omschrijven, echter na mijn persoonlijke opmerking over zijn artikel; betreffende de opgravingen. Veranderde zijn houding in wat opstandig, maar naar mijn inzien liet de Heer Maarten zoals wij gewend zijn van hem, zich niet van zijn stuk brengen in onzer discussie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Colar van Straeten
Overleden



Aantal berichten : 149
Registration date : 08-01-11

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimewo okt 24, 2012 8:41 pm

Ik heb nog twee vragen voor u.
Was u persoonlijk beledigd door de woorden van Maarten of vatte u deze eerder op als een slechte grap? Want u spreekt over uw zwaard te trekken. Ik vermoed dus wel degelijk dat u op uw tenen was getrapt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Bill Wallace

Bill Wallace


Aantal berichten : 14
Leeftijd : 48
Localisation : Rotterdam
Registration date : 03-12-11

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimewo okt 24, 2012 8:58 pm

Ik was eerder geschokt, dat een fatsoenlijk man als Maarten zulke belastende worden sprak. Als Teutoon heb ik een belofte gedaan, nl me. leven te geven ter bescherming van het Aristotelesche geloof.

Echter weet ik ook het tweede gedeelte van Artikel 2 uit me handvest, die mij verteld elke vorm van enige ketterij te bestrijden via een diplomatieke weg.

Persoonlijk denk ik dat elke goede volgeling van het Artstotelesche geloof zich beledig voelt als een individu de heilige stoel als heb zuchtig neer zet. Nu is het een journalist uit Leiden, maar ik zo het zelfde gedaan hebben als het een Graaf, keizer of koning zou zijn geweest.
Terug naar boven Ga naar beneden
Colar van Straeten
Overleden



Aantal berichten : 149
Registration date : 08-01-11

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimewo okt 24, 2012 9:30 pm

Ik bedank u voor deze uiteenzetting. U heeft ineens mijn beide vragen beantwoord. Ik heb geen verdere vragen meer.

Colar wachtte even totdat Bill van de getuigenbank was en begon toen aan zijn proza.

Geachte aanwezigen,

meneer Wallace haalde een goed punt aan. Op de dag van de feiten was Maarten de Zwarte inderdaad nog hoofdredacteur op het KAP. Dit maakt dat hij een grote voorbeeldfunctie heeft en het gewoon zou moeten zijn om eerst te denken en dan pas te spreken. Het feit dat hij zo'n uitspraken doet in een herberg is al erg genoeg, maar wat als hij deze gedachten had verspreid langs de wegen die hij voor handen had? Honderden mensen lezen zijn woorden elke dag, het zou een heuse anarchie worden! En complete ketterse bedoeling. Ik wil u met deze woorden enkel wijzen op het gevaar dat we hadden omdat iemand met zo een belangrijke voorbeeldfunctie zulke woorden uit.

Uit de woorden van Bill Turnere Wallace kan ik ook duidelijk concluderen dat meneer de Zwarte wel degelijk bij zijn compleet bewustzijn was en niet speciaal veel gedronken had. Hierdoor wist hij wel degelijk wat hij zei en is hij bij gevolg toerekeningsvatbaar.

Hierbij zou ik volgende staf willen vragen.
Heer Maarten de Zwarte zal niet meer mogen spreken in een mis, geen huwelijk mogen aanvragen, niet als peter fungeren in een doop, totdat hij een biecht heeft ondergaan in een parochie naar keuze.


Colar bedankt de zaal met een knik en gaat vervolgens terug zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elequest
Bisschop in Partibus
Elequest


Aantal berichten : 1404
Leeftijd : 55
Localisation : Leiden
Registration date : 27-07-08

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimedo okt 25, 2012 5:31 pm

Na het betoog van de aanklager neemt Elequest weer het woord.

Heren ik wil u bedanken voor u woorden.

Ik wil nu de aangeklaagde de kans geven om zich te verweren. Daarom roep ik Heer Maarten de Zwarte op om binnen te komen
Terug naar boven Ga naar beneden
Elequest
Bisschop in Partibus
Elequest


Aantal berichten : 1404
Leeftijd : 55
Localisation : Leiden
Registration date : 27-07-08

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimedo okt 25, 2012 11:30 pm

Voor we verder gaan wil ik nog een officiele mededeling doen.
Door de afwezigheid van Kardinaal Leopold is er een gat gevallen in de officialiteit. Daarom wil ik bij deze Vader Bolsius benoemen tot officiaal voor deze rechtszaak.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elequest
Bisschop in Partibus
Elequest


Aantal berichten : 1404
Leeftijd : 55
Localisation : Leiden
Registration date : 27-07-08

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimevr okt 26, 2012 5:43 pm

De gedaagde heeft nogmaals aangegeven niet te komen omdat er schilderijen gebruikt zijn in de rechtszaal. Ik schors daarom de zitting zodat de officialiteit zich terug kan trekken om tot een oordeel te komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Colar van Straeten
Overleden



Aantal berichten : 149
Registration date : 08-01-11

Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitimeza okt 27, 2012 12:24 am

Bij het horen van deze woorden staat Colar recht. Hij had niet anders verwacht.
Hij strijkt de plooien van zijn tuniek glad, sprokkelt zijn papieren bijeen en verlaat dan de zaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Rechtzaak Maartendezwarte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rechtzaak Maartendezwarte   Rechtzaak Maartendezwarte Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Rechtzaak Maartendezwarte
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kerkelijke Provincie Keulen :: Officialiteit van het Aartsbisdom Utrecht :: Rechtzaal "Sint-Arnvald"-
Ga naar: