Kerkelijke Provincie Keulen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerkelijke Provincie Keulen

De Kerkelijke Provincie Utrecht
 
IndexPortaleZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Kandidaturen Inquisiteur

Ga naar beneden 
+6
Colar van Straeten
Nikolaj Rostov
Estorius Merai de Ligne
JuliusV
Ghislenus
Sjnoel
10 plaatsers
AuteurBericht
Sjnoel
Aartsbisschop
Sjnoel


Aantal berichten : 123
Localisation : Haarlem -> Graafschap Holland
Registration date : 04-07-07

Kandidaturen Inquisiteur Empty
BerichtOnderwerp: Kandidaturen Inquisiteur   Kandidaturen Inquisiteur Icon_minitimedo nov 01, 2007 9:15 pm

Citaat :
Beste mensen,

Als u geinteresseerd bent in de Inquisitie, kunt u hier een kandidatuur posten. Het is niet gezecht dat wij ook daadwerkelijk u aannemen, wij wensen een duidelijke CV te zien, en een duidelijke motivatie brief.

Wij danken u.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://provinciekeulen.actieforum.com
Gast
Gast




Kandidaturen Inquisiteur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kandidaturen Inquisiteur   Kandidaturen Inquisiteur Icon_minitimedo nov 01, 2007 9:21 pm

Silentius komt het kantoor van Vader Sjnoel binnen

gegroet vader,

ik zou mij graag aanmelden als Inquisiteur.
Ik ben gedoopt tot de Aristotelische kerk en ben bij Monseigneur Dragothar in opleiding tot deken, en heb reeds vele (franstalige) documenten over de kerk tot mij genomen. Verder ben ik ook lid van het vertaalbureau van Prospector (Dvaniersel). Ik heb me reeds aangemeld om novice te worden in de nieuwe cisterciënzerabdij die in Haastrecht zou gesticht worden.

Mijn motivatie om toe te treden tot de orde is dat ik het verschrikkelijk vind hoeveel Aristotelische gelovigen tegenwoordig van het pad afdwalen en zich wijden tot een of andere ketterij, en hoe sommige mensen het huwelijk als een spelletje aanzien. Ik zou me graag inzetten om te helpen het Ware Geloof te verspreiden en behouden, en mensen helpen om op het rechte pad te blijven.


Zenuwachtig wacht Silentius op antwoord..
Terug naar boven Ga naar beneden
Ghislenus

Ghislenus


Aantal berichten : 28
Localisation : Graafschap Holland, Rotterdam
Registration date : 13-10-07

Kandidaturen Inquisiteur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kandidaturen Inquisiteur   Kandidaturen Inquisiteur Icon_minitimevr nov 02, 2007 9:40 am

Ik ben blij dat er toch nog mensen de Ware weg volgen en graag het Woord willen verkondigen. Ikzelf ben geen priest, maar ben toch sterk verbonden met het Aristotelische Geloof, mede dankzij Sjnoel. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
JuliusV

JuliusV


Aantal berichten : 8
Registration date : 03-11-07

Kandidaturen Inquisiteur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kandidaturen Inquisiteur   Kandidaturen Inquisiteur Icon_minitimema nov 05, 2007 9:58 am

Julius Victor de Ligne loopt de Poorten van het Tribunaal binnen. Het is koud en vochtig. Achter een houten tafeltje zit een oude man in vieze kleding. Hij heeft in zijn rechterhand een schrijfveer en lijkt diep in gedachten. JuliusV schraapt zijn keel.

Ahum...

De man kijkt op.

Waarmee kan ik u van dienst zijn?

Bent u de Archivaris van het Tribunaal der Inquisitie?

Ja, dat ben ik, nogmaals: waarmee kan ik u van dienst zijn?

U kunt mij bijschrijven voor het kandidatuur inquisiteur. Verder ben ik altijd bereikbaar voor andere dienstverlenende taken.

De man mompelt wat in zichzelf.

Moment, rustig aan...

Hij pakt een dossier en haalt uit het dossier een stuk perkament.

Uw naam is?

De Ligne, Julius Victor

...De Ligne... hmm... ah, u bent niet de eerste zie ik. Goed... De Ligne, Julius Victor.

Goed, als u dan hier een kruisje wilt zetten.


JuliusV zet een kruisje op de aangewezen plaats.

Dat is voorlopig genoeg, uw kandidatuur zal worden doorgegeven. Prettige dag nog.

Na het zeggen van die woorden zakt de man weer weg in diepe gedachten. Hij lijkt de aanwezigheid van JuliusV gelijk weer vergeten. Enigzins bevreemd keert JuliusV zich om en loopt weer naar buiten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kandidaturen Inquisiteur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kandidaturen Inquisiteur   Kandidaturen Inquisiteur Icon_minitimedi maa 18, 2008 8:59 pm

Devian de L'eau

Reeds aangemeld en diensten aangeboden bij de Bisschop van Utrecht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Estorius Merai de Ligne

Estorius Merai de Ligne


Aantal berichten : 22
Registration date : 08-05-08

Kandidaturen Inquisiteur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kandidaturen Inquisiteur   Kandidaturen Inquisiteur Icon_minitimedo mei 08, 2008 5:56 pm

Estorius Merai de Ligne opent de Poorten van het Tribunaal en stapt verzekerd de grote zaal binnen. Hij ontdoet zich van mijn muts die aan zijn zwarte cape zit en stapt met grote passen op de oude man die achter een tafeltje zit, achterin de zaal.

Voor zijn tafeltje stopt Estorius en laat zich op een knie zakken.


Hmm? Wat hebben we hier? Een bekend gezicht, moet ik zeggen. Ik denk dat ik Uw familie hier wel eens eerder heb gezien. U mag opstaan en vertellen wat ik voor U kan beteken.

Estorius gaat rechtop staan en legt een stoffig boek getiteld Malleus Maleficarum op de tafel.

Ik offer mijn diensten als kandidatuur inquisiteur. Als trouwe volgeling van de Kerk kan ik het niet langer aanzien hoe de Kerk moet leiden onder de massale opkomst van dergelijke heidenen zoals de Spinozen. Deze verdwaalde personen verloochen de weg des Heeres en zullen moeten worden aangepakt.

De oude man pakt een stuk perkament uit een grote stapel papieren vandaan en legt deze voor zich op tafel.

Uw naam, alstublieft.

De Ligne, Estorius Merai.

De Ligne, als ik het niet dacht. U bent niet de eerste die zich bij ons meldt. Wel valt mij op dat U iets feller overkomt dan Uw voorgangers.

Goed. Als U nog een kruisje wilt zetten onder dit perkament.


Estorius zet een kruisje onder het perkament en schuift het terug richting de oude man voor zich.

Uw kandidatuur zal worden doorgegeven. Mocht de Kerk Uw verdiensten nodig achten, dan zullen wij een boodschapper sturen.

Vergeet Uw boek niet. Zulke boeken horen nu eenmaal niet zomaar rond te slingeren. Een prettige dag verder.


Estorius pakt het boek van zijn tafel en loopt terug richting de grote deuren van de zaal. Hij zet de muts van zijn zwarte cape weer op en loopt naar buiten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nikolaj Rostov
Overleden
Nikolaj Rostov


Aantal berichten : 1123
Registration date : 04-07-08

Kandidaturen Inquisiteur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kandidaturen Inquisiteur   Kandidaturen Inquisiteur Icon_minitimema sep 29, 2008 11:55 pm

Citaat :
Eerbiedwaardige Excellenties van de Heilige Inquisitie,

Bij deze wil ik mij graag aanmelden als kandidaat voor de functie van inquisiteur.

Laat mij mezelf eerst voorstellen, zodat u een duidelijk beeld krijgt van wie ik ben en wat mijn redenen zijn waarom ik mij aanmeld voor deze kandidatuur.
Mijn naam is Nikolaj de Ligne von Rostov en ik ben woonachtig in Leiden.
Ik ben gedoopt te Leiden door de eerbiedwaardige vader Sonho en ik heb mijn leven gewijdt aan het verspreiden en hooghouden van het Aristotelische geloof en de waarden en normen die dit geloof met zich meebrengt.

Mijn motivatie om mijzelf kandidaat te stellen voor de functie van inquisiteur is de volgende:
Reeds kwamen mij al geruchten ter ore dat verschillende mensen afstand nemen van het ware en enigste juiste geloof. De valse woorden van het Wezen zonder Naam hebben hun zielen en zienswijzen beinvloed en hebben hen afgeleidt van de ware weg van God.
Ik zie het als mijn taak om deze mensen weer op het juiste pad te brengen. Reeds heb ik dit al gedaan door mijn werkzaamheden als Deken te Leiden, onder de bezielende leiding van Vader Sonho, en door vele Heilige teksten te vertalen in de taal van het Graafschap Holland, opdat velen ze kunnen lezen en begrijpen.

Echter voel ik dat ik meer kan doen voor het geloof.
Ik wil mij daarom actief gaan inzetten in het vervolgen en opsporen van hen die leugens vertellen en het ware geloof durven te beledigen of aan te vallen.
Ik ben namelijk van mening dat de fundamenten en alle beginselen in Holland hun wortels vinden in het geloof.
Personen, welke het geloof bespotten of ridiculiseren, vallen daardoor niet alleen het geloof aan, maar ook het Graafschap in zijn geheel.
Dit dient te worden gestopt op een zodanige manier dat mensen weer gaan geloven in de ware weg van God en het respect terug krijgen voor het geloof, welke het verdient.

Hopende spoedig wat van u te mogen vernemen, betreffende mijn kandidatuur.

Met gezegende groeten,

Nikolaj de Ligne von Rostov
Terug naar boven Ga naar beneden
Colar van Straeten
Overleden



Aantal berichten : 149
Registration date : 08-01-11

Kandidaturen Inquisiteur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kandidaturen Inquisiteur   Kandidaturen Inquisiteur Icon_minitimezo feb 13, 2011 2:53 pm

Colar stapt het gebouw binnen waar de inquisitie gezeteld is.

Citaat :
Uwe Excellenties van de Heilige Inquisitie,

Ik, Colar Bustri il Duce Whitefire, zou me graag kandidaat stellen voor de functie van inquisiteur.

Mijn motivatie: Ik heb als seneschall en lid van de Teutoonse Orde een groot gevoel voor Jah. Hij is de enige, dat weet U allen ook! Maar spijtig genoeg zijn er mensen die het nog altijd niet door hebben. Ik wil deze mensen de ogen openen. Ik zie elke dag spijtig genoeg nog mensen die niet gelovig zijn. Maar spijtig genoeg kan ik hier nu weinig tegen doen, buiten het woord van Jah verkondigen. Ik wil mijn leven geven voor het Aristotelisch geloof, het enige echte.
Ook zijn de mensen die het geloof aanvallen niet enkel een blaam voor Jah maar ook gevaar voor hun eigen. Ik zou de mensen dus willen verlossen van honderden jaren van branden.
Ik wil dat de grote God zijn respect krijgt die Hij verdient.
Ik zie het niet enkel als een roeping, maar als een plicht. Een wedergave voor wat Jah mij gaf... mijn leven, mijn alles.
Ik wil dus mijn leven geven, mij actiever inzetten voor het geloof. Dat zei die leugens verspreiden hun mond moge houden en hun ziel tot rust moge komen of branden als zij het ware licht niet vinden.
Nog altijd zijn er mensen die niet gedoopt zijn. Hieraan zou ik ook willen werken! Wat is een persoon zonder geloof? Wat is een persoon zonder Jah? Hij is niets, ook al denkt men van wel! Het zou niet mogen kunnen zijn dat wij als goed gelovigen deze mensen laten doen! Deze moeten geholpen worden!

Maar mijn grootste doel blijft nog wel altijd de mensen die het geloof bespotten, zwart maken, de duivel aandoen en ridiculiseren in elke manier te vervolgen en te bestraffen!

Ik hoop dat ik U mijn mening en overtuiging heb kunnen laten zien. Ik hoop dat ik U heb kunnen overtuigen! Met Jahs hulp ben ik wachtend op Uw antwoord!

Met Neerbuigende Groeten,

Colar Bustri il Duce Whitefire
Terug naar boven Ga naar beneden
bolsius
Bisschoppen



Aantal berichten : 680
Registration date : 10-10-07

Kandidaturen Inquisiteur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kandidaturen Inquisiteur   Kandidaturen Inquisiteur Icon_minitimezo feb 13, 2011 3:15 pm

Heer colarbus1995 is in opleiding
Terug naar boven Ga naar beneden
bolsius
Bisschoppen



Aantal berichten : 680
Registration date : 10-10-07

Kandidaturen Inquisiteur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kandidaturen Inquisiteur   Kandidaturen Inquisiteur Icon_minitimezo maa 06, 2011 10:02 pm

ik ga ervan uit dat U spoedig een andere leraar toegewezen krijgt
Terug naar boven Ga naar beneden
Florius
Pastoren
Florius


Aantal berichten : 511
Localisation : County of Holland, Leiden
Registration date : 02-11-10

Kandidaturen Inquisiteur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kandidaturen Inquisiteur   Kandidaturen Inquisiteur Icon_minitimevr maa 18, 2011 9:21 pm

Citaat :
Geachte Excellenties van de Heilige Inquisitie,

Bij deze zou ik, Florius Christiaan van den Kasteele van Eckhardt, mij graag kandidaat willen stellen als inquisiteur.

Ik ben te woonachtig in Utrecht. En ik ben Brüder in de Teutoonse Orde en actief als Wärter der Heiligen Reliquien. Ook ben ik partijlid van Onderweg naar Stabiliteit, al enige termijnen. Sinds korte tijd ben ik bezig met het vertalen voor Vader Nikolaj, en heb al 2 teksten vertaald. Hopelijk kom ik hierdoor dichter bij God. Zelf snap ik er al steeds meer van, van het leven van Christos en Aristoteles.

Mijn motivatie is dat ik het Enige en het Ware geloof wil beschermen van hekserij en ketterij. Ook kan ik het niet aanzien dat er mensen er al aan dénken, laat staan doen dat ze het Ware Geloof zwart maken. Hierdoor zal ik mij blijven inzetten voor Jah en zijn profeet Christos. Ook zal ik blijven vertalen voor Vader Nikolaj. Ik wil op deze manier mijn vriend Colar helpen als inquisiteur, want helaas is de Inquisitie niet zo heel erg actief, en hoop het op deze manier iets actiever te maken.

Mochten er nog enkele vragen zijn, hoor ik dat graag.

Met Vriendelijke Groeten,
Wärter der Teutoonse Orde,
Florius Christiaan van den Kasteele van Eckhardt.
Terug naar boven Ga naar beneden
taliasup
Overleden
taliasup


Aantal berichten : 121
Leeftijd : 31
Localisation : A'dam
Registration date : 30-05-09

Kandidaturen Inquisiteur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kandidaturen Inquisiteur   Kandidaturen Inquisiteur Icon_minitimeza maa 19, 2011 11:47 am

Beste Florius. Eigenlijk heb ik maar 1 vraag voor jou. Heb je geduld?

Momenteel kunnen wij helaas geen leden meer opleiden voor de inquisitie, dit door het spijtige vertrek van onze enige leraar. Wij zijn druk bezig met Rome te onderhandelen om zo snel mogelijk een nieuwe leraar te kunnen opleiden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Florius
Pastoren
Florius


Aantal berichten : 511
Localisation : County of Holland, Leiden
Registration date : 02-11-10

Kandidaturen Inquisiteur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kandidaturen Inquisiteur   Kandidaturen Inquisiteur Icon_minitimeza maa 19, 2011 1:33 pm

Dag Moeder Taliasup. Hehehe, om uw vraag te beantwoorden, zal ik niet veel keus hebben. Maar ik zal geduldig wachten tot er een nieuw iemand is aangesteld. Ik ben in ieder geval blij dat mijn brief u goed is bevallen, en er verder geen vragen en opmerkingen zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lancelot
Hoofdscriptor
Lancelot


Aantal berichten : 133
Localisation : Leiden
Registration date : 29-12-11

Kandidaturen Inquisiteur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kandidaturen Inquisiteur   Kandidaturen Inquisiteur Icon_minitimedi jun 12, 2012 5:06 pm

Citaat :
Eerbiedwaardige Excellenties van de Heilige Inquisitie,

Mijn naam is Leonardo Lancelot Ruijter. Trouw gelovige van onze allerhoogste. Ik wil mijzelf graag aanmelden voor de Inqiusitie. Mijn motivatie doelt vooral op het strefen naar rechtwaardigheid. Ik zie graag dat Jah wordt gelieft onder de mensen en dat hier niet mee gespot wordt, of dat men geen leugens verspreidt hierover. Vele begrijpen niet hoeveel Jah kan betekenen in het leven, en ze verkiezen het slechte pad. Ik hoop hierin een rol ertegen te vervullen en voor vol het geloof te gaan. Met al mijn krachten deze dienen. Ik hoop zo dat men weer de ware weg van Jah ziet en deze vol liefde gaat volgen.

Een gezegende dag gewenst,

Leonardo Lancelot Ruijter
Graafschap Holland --> Leiden
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Kandidaturen Inquisiteur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kandidaturen Inquisiteur   Kandidaturen Inquisiteur Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Kandidaturen Inquisiteur
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kerkelijke Provincie Keulen :: Officialiteit van het Aartsbisdom Utrecht :: Poorten de Officialiteit-
Ga naar: