Kerkelijke Provincie Keulen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerkelijke Provincie Keulen

De Kerkelijke Provincie Utrecht
 
IndexPortaleZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Nikolaj Rostov
Overleden
Nikolaj Rostov


Aantal berichten : 1123
Registration date : 04-07-08

Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain Empty
BerichtOnderwerp: Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain   Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain Icon_minitimewo jun 03, 2009 10:12 am

Leden der Bisschoppelijke Rechtbank,

Zojuist heb ik het volgende geconstateerd in het Graafschappelijke Roddeltopic:


https://2img.net/h/oi43.tinypic.com/2d8s1oo.jpg

Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain 2d8s1oo

Zoals u kunt zien beticht Jacquemain onze Heilige Profeet ervan dat deze een slag van de molen heeft gehad toen hij beweerde dat de aarde bolvormig was. Ik heb hem reeds, in hetzelfde topic (zoals u kunt zien in de screenshot) een waarschuwing gegeven dat hij zijn aantijging moet intrekken. Doet hij dit niet dan lijkt het mij dat hier een profeet van Jah wordt beledigd en valt onder het Canoniek Recht:

Citaat :
- Iedere schelding tegenover het Aristotelische Geloof of godslasterend parool is verboden op publieke plaatsen (herbergen, stadshallen, etc.).

Hoe denkt u hierover?
Terug naar boven Ga naar beneden
sonho
Overleden
sonho


Aantal berichten : 1747
Leeftijd : 56
Registration date : 13-10-07

Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain   Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain Icon_minitimewo jun 03, 2009 10:22 am

Het betreft hier wel een gedachte van iemand, en niet een uitspraak. Dat maakt het wel wat lastiger vind ik.

Ik weet niet wat hij voor het bericht van Martinius heeft gezegd, maar ik denk wel dat we moeten oppassen om mensen voor het gerecht te gaan slepen voor de dingen die ze denken, want dat kunnen we eigenlijk niet weten (rp-gezien dan)
Terug naar boven Ga naar beneden
Nikolaj Rostov
Overleden
Nikolaj Rostov


Aantal berichten : 1123
Registration date : 04-07-08

Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain   Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain Icon_minitimewo jun 03, 2009 10:26 am

Marten heeft, zoals in de quote van Jacquemain duidelijk is te lezen, zich duidelijk gericht tot heer Jacquemain:

"Het schijnt dat Aristoteles zelf dit beweerd heeft, Heer Jacquemain, dus ik raad u aan voorzichtig te zijn in wie u zot noemt"

Hij spreekt hier duidelijk de heer aan op zijn uitspraak.

Marten reageerde op de volgende uitspraak van heer Jacquemain:

Jacquemain schreef:
Naar het schijnt zijn er mensen die een ernstige slag van de molen hebben gekregen en onzin vertelen...

Remco360 schreef:
... RK is een andere wereld.

Naar het schijnt zouden er zelf zotten rond lopen die beweren dat de wereld ROND IS !!!!!

Tevens gaat het hier om een "Roddel" topic en technisch gezien is roddelen nog altijd iets dat men moet uitspreken en niet moet denken Wink

Maar u heeft gelijk dat het hier mogelijk gaat om gedachten, echter is dat in dit geval niet heel duidelijk. Verder ben ik het volledig met u eens dat wij niet allen zomaar moeten aanklagen. Ik ben ook zeker niet van plan dit bij elke scheet die iemand laat te doen, echter viel mij dit op. Ik vond het ook al een twijfel geval en leg het daarom ook aan u allen voor om te zien hoe u erover denkt.
Terug naar boven Ga naar beneden
sonho
Overleden
sonho


Aantal berichten : 1747
Leeftijd : 56
Registration date : 13-10-07

Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain   Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain Icon_minitimewo jun 03, 2009 11:54 am

ooc: En daarbij vraag ik me ook af hoe serieus we het roddeltopic moeten nemen. Ook ik doe daar wel eens uitspraken, die wellicht niet helemaal gepast zijn, maar meer bedoelt om te prikkelen, of mensen op het verkeerde been te zetten.

Het is wel een teken dat we deze man in de gaten dienen te houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
DragothAr
Bisschop in Partibus
DragothAr


Aantal berichten : 631
Registration date : 04-07-07

Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain   Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain Icon_minitimewo jun 03, 2009 7:18 pm

Een waarschuwing van ons uitgaande lijkt me hier voorlopig nog voldoende.

ooc: zoals al gezegd het is een roddeltopic, maar we moeten we laten blijken dat we alles in het oog houden en dat men niet zomaar alles kan liggen rond roepen. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain   Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Overeenkomst: Bisschoppelijke Rechtbank - Rechtbank van Holland
» Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall
» [13 augustus 1456] Huwelijksregister Bisdom Utrecht (OUD)
» Samenstelling Diocesane Raad Bisdom Utrecht
» [10 juli 1455] Doopregister Bisdom Utrecht (OUD)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kerkelijke Provincie Keulen :: Officialiteit van het Aartsbisdom Utrecht :: Archieven-
Ga naar: