Kerkelijke Provincie Keulen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerkelijke Provincie Keulen

De Kerkelijke Provincie Utrecht
 
IndexPortaleZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Pascual de Ligne
Bisschoppen
Pascual de Ligne


Aantal berichten : 3
Registration date : 03-06-15

Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader Empty
BerichtOnderwerp: Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader   Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader Icon_minitimewo jun 03, 2015 10:51 am

Eindelijk was het Pascual gelukt, hij had genoeg geld verzameld om zich in te kunnen schrijven bij de universiteit. Nouja, hij had wat hulp gekregen van zijn opa. Natuurlijk was Pascual blij met de hulp, nu kon hij eerder dan gepland gaan studeren. Hij wist al lang welke studierichting hij zou kiezen. Daarom kwam hij nu samen met zijn vader naar Keulen.

Pascual was nog nooit buiten Rotterdam, Den Haag en den Myl geweest, laat staan buiten Holland! Keulen is natuurlijk nog wel onderdeel van Holland, maar het is een behoorlijk eindje reizen. Pascual keek zijn ogen uit en zag landschappen die hij nog nooit had gezien, enkel op plaatjes in boeken.

Na een lange rit bereiken ze de poorten van het Aartsbisschoppelijk Paleis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wachter
Poortwachter
Wachter


Aantal berichten : 67
Registration date : 17-02-09

Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader   Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader Icon_minitimevr jun 05, 2015 10:20 am

De poortwachter heeft het lang rustig gehad. Hij was samen met een paar monniken achtergebleven in Keulen om het Bisschoppelijk paleis draaiende te houden. Af en toe kwam er een bisschop langs om rust te nemen of om boeken te lezen die achter gebleven waren.

Nu stond er een onbekenden jonge man aan de poort. Hij loopt op hem af en begroet de vreemdeling.


Goedendag heer. Waar kan ik u mee van dienst zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
Anthonis de Ligne

Anthonis de Ligne


Aantal berichten : 54
Registration date : 10-08-11

Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader   Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader Icon_minitimema jun 08, 2015 6:54 am

Anthonis was trots op Pascual, niet alleen was hij in de voetsporen getreden van zijn voorouders en beroemde Hollanders, zoals Bischop Sonho, vader Bolsius en aardsbischop Nikolaj, hij had ook de hele rit op paard goed vol gehouden. Anthonis herinnerde zijn eerste reis naar Keulen nog goed, toen om zijn oom te onmoeten. Nikolaj naar wie hij was vernoemd en ook zijn grootste leraar. Het had niet veel gescheelt of hij was priester geworden, maar Jah had andere plannen. Nu keek hij trots naar zijn zoon. Natuurlijk wist Pascual niets van hoe moeilijk het was geweest om zwanger te worden voor Parel en ook besefde Pascual nog niet dat het leven van een priester zonder de zegen van een familie zou komen.

Maar ook had hij veel gesproken met zijn ooms over deze zaken en geleerd waar de waardering en kracht van kwamen. Anders dan in een familie, anders dan hoe hij het had gedaan. Ergens was hij ook een beetje jaloers, maar zag ook de kracht van Jah in de paden die werden bewandeld.


Kijk Pascual we zijn er al, daar zijn de muren van Keulen.

Anthonis blijft te paard terwijl Pascual richting de poort gaat...
Terug naar boven Ga naar beneden
Pascual de Ligne
Bisschoppen
Pascual de Ligne


Aantal berichten : 3
Registration date : 03-06-15

Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader   Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader Icon_minitimema jun 08, 2015 1:50 pm

Al snel kwam de poortwachter op hen af en groette hen. Pascual was blij verrast met dit warme welkom, de meeste instanties waren niet zo actief meer en moest er lang worden gewacht op een teken van leven. Pascual was blij dat de weg van het geloof nog niet ten onder was gegaan aan het lage bevolkingsaantal. Hij schraapte zijn keel en sprak beleefd tegen de poortwachter.

Goedemiddag, heer. Ik ben Pascual Raboude Asmaël de Ligne dela Mendoza en dit is mijn vader, Anthonis Philippe Nicolas de Ligne Borgia, Heer van den Myl.

Pascual draaide zich om en wees naar zijn vader. Oeps, Pascual dacht dat Anthonis wel achter hem stond maar hij was op het paard blijven zitten. Snel richtte hij zich weer tot de poortwachter.

Ik ben sinds kort een student aan de universiteit van Holland en ik heb voor de richting van de kerk gekozen. Het leek mijn vader een goed idee om me mee te nemen naar Keulen, om beter kennis te maken met de Bisschop en om te zien of ik wat voor het geloof kan betekenen.

Pascual keek enigszins onzeker naar zijn vader omdat hij niet wist of hij het wel goed deed. Vervolgens keek hij weer naar de poortwachter en glimlachte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wachter
Poortwachter
Wachter


Aantal berichten : 67
Registration date : 17-02-09

Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader   Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader Icon_minitimedi jun 09, 2015 9:55 pm

Ik ben sinds kort een student aan de universiteit van Holland en ik heb voor de richting van de kerk gekozen. Het leek mijn vader een goed idee om me mee te nemen naar Keulen, om beter kennis te maken met de Bisschop en om te zien of ik wat voor het geloof kan betekenen.

Beste heer. Helaas moet ik u teleur stellen. De bisschoppen zijn verhuisd. Dit bisschoppelijk paleis wordt alleen nog gebruikt als buitenverblijf en opslag van het oude archief. Als u hier de aartsbisschop van Keulen wilt spreken kunt u natuurlijk wachten af en toe komt hij hier nog wel langs maar ik weet niet wanneer. Zijn kantoor en dat van de Bisschop van Utrecht, is verhuisd naar Holland (KdR Forum)
Terug naar boven Ga naar beneden
Pascual de Ligne
Bisschoppen
Pascual de Ligne


Aantal berichten : 3
Registration date : 03-06-15

Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader   Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader Icon_minitimedi jun 09, 2015 11:24 pm

Pascual luisterde teleurgesteld naar de poortwachter. Dat had zijn vader niet verteld!! Hebben ze nu deze hele reis voor niets ondernomen? Ach, zijn vader kan ook lang niet alles meer bijhouden. Snel herpakt Pascual zich en probeert de teleurstelling niet te laten blijken.

Jammer, daarvan waren we nog niet op de hoogte. Hebben we zo'n eind afgereisd en dan is de Bisschop er niet eens! Ach, de omgeving is prachtig en de reis was nog mooier. Zou ik mogen vragen of wij hier mogen overnachten zodat we morgen weer terug kunnen keren naar Holland, ditmaal naar de juiste plaats. We zouden ook graag wat rondsnuffelen in de bibliotheek, als dat mag natuurlijk.

Pascual keek weer even naar zijn vader en vroeg zich af of hij zo goed heeft gehandeld.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anthonis de Ligne

Anthonis de Ligne


Aantal berichten : 54
Registration date : 10-08-11

Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader   Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader Icon_minitimedo jun 11, 2015 9:02 pm

Anthonis kijkt verbaast, de laatste keer was hij nog hier geweest was een tijdje terug, maar toch
Wel zoon en heer wachter laten we dan in iedergeval de bibliotheek bekijken. Ze hebben vele volumes die ze nergens anders hebben... Dan reizen we morgen af naar Utrecht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader   Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aankomst van Pascual de Ligne dela Mendoza met zijn vader
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aankomst Anthonis de Ligne
» [RP] Aankomst Anne Sarah de Ligne. (MvOCR)
» Aankomst Anthonis Philippe Nicolas de Ligne Borgia
» Lofrede II - Van het Zijn tot het Zijn
» Boek 3.4 Functies die specifiek zijn voor de abdij In Gratebus

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kerkelijke Provincie Keulen :: Poorten van het Aartsbisschoppelijk Paleis :: Poorten van het Aartsbisschoppelijk Paleis-
Ga naar: