Kerkelijke Provincie Keulen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerkelijke Provincie Keulen

De Kerkelijke Provincie Utrecht
 
IndexPortaleZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall

Ga naar beneden 
4 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
DragothAr
Bisschop in Partibus
DragothAr


Aantal berichten : 631
Registration date : 04-07-07

Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall   Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Icon_minitimezo mei 31, 2009 5:31 pm

Bovendien is onze eerst begonnen als ik mij niet vergis, dus onze speelt zich ook eerst in de tijd (RP) af.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nikolaj Rostov
Overleden
Nikolaj Rostov


Aantal berichten : 1123
Registration date : 04-07-08

Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall   Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Icon_minitimezo mei 31, 2009 8:42 pm

Rechtzitting doorzetten lijkt me zo. Aanklager kan zijn aanklacht voorlezen en denk dat deze zaak snel afgerond kan zijn. De aangeklaagde komt niet opdagen dus kan de Rechter al snel verstek vaststellen en daarna overgaan tot het vellen van een vonnis.
Terug naar boven Ga naar beneden
bolsius
Bisschoppen



Aantal berichten : 680
Registration date : 10-10-07

Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall   Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Icon_minitimema jun 01, 2009 2:33 pm

voorstel vonnis :

Levenslang geen toegang tot geweide grond,
tenzij hij vergiffenis aanvraagt door de lessen in het geloof met goed gevolg af te sluiten en op de biecht te gaan, binnen een periode van 3 maanden, dit alles bewijsbaar via RP
Terug naar boven Ga naar beneden
DragothAr
Bisschop in Partibus
DragothAr


Aantal berichten : 631
Registration date : 04-07-07

Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall   Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Icon_minitimema jun 01, 2009 4:26 pm

Lijkt me goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nikolaj Rostov
Overleden
Nikolaj Rostov


Aantal berichten : 1123
Registration date : 04-07-08

Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall   Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Icon_minitimema jun 01, 2009 5:14 pm

Akkoord.

Edit:
Dit vonnis gaat in onze registers komen, waardoor het een soort jurisprudentie gaat worden welke wij in de toekomst kunnen gaan gebruiken. Als er in de toekomst meer van zulke godslasteringen komen, dan kunnen we misschien in deze lijn van straffen blijven handelen. Natuurlijk is het aan de rechter hoe hij oordeeld, echter kunnen we proberen een beetje een vaste lijn aan te houden in de rechtspraak zodat het voor mensen duidelijk is wat en hoe er gaat gebeuren als men welke daden begaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
sonho
Overleden
sonho


Aantal berichten : 1747
Leeftijd : 56
Registration date : 13-10-07

Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall   Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Icon_minitimema jun 01, 2009 6:40 pm

Ik heb ooit wel eens een lijstje gezien met misdaden en straffen, aangaande de kerk.

Is dat hier ook geraadpleegd??????
Terug naar boven Ga naar beneden
Nikolaj Rostov
Overleden
Nikolaj Rostov


Aantal berichten : 1123
Registration date : 04-07-08

Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall   Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Icon_minitimema jun 01, 2009 6:56 pm

De verschillende, mogelijke, straffen staan ook in de stukken in het Scriptorium:

https://provinciekeulen.actieforum.com/scriptorium-f36/wetten-regels-en-statuten-van-de-inquisitie-t281.htm

Natuurlijk zijn dit richtlijnen en kan een Rechter, in mijn beleving, afwijken wanneer hij dit nodig acht. Wel dient hij ongeveer de richtlijnen aan te houden welke ik het Canonieke Recht zijn opgenomen
Terug naar boven Ga naar beneden
DragothAr
Bisschop in Partibus
DragothAr


Aantal berichten : 631
Registration date : 04-07-07

Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall   Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Icon_minitimema jun 01, 2009 7:32 pm

Dat zijn voornamelijk actieve straffen of straffen die niet echt van toepassing zijn naar mijn inziens. Voor meeste van die straffen heb je de 'medewerking' van de persoon in kwestie nodig en dat hebben we in dit geval niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
sonho
Overleden
sonho


Aantal berichten : 1747
Leeftijd : 56
Registration date : 13-10-07

Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall   Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Icon_minitimema jun 01, 2009 10:19 pm

tja, dat laatste is ook weer een waarheid als een koe
Terug naar boven Ga naar beneden
sonho
Overleden
sonho


Aantal berichten : 1747
Leeftijd : 56
Registration date : 13-10-07

Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall   Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Icon_minitimedi jun 02, 2009 2:56 pm

Zo, de eerste zitting zit erop.

Het lijkt me een goed idee om hem te evalueren, wat de RP betreft dan.

Wat was goed, wat kan beter?

- het was iig een snelle korte zitting en geen slepende zaak.
- moet er wellicht wat meer interactie tussen ons onderling komen?


roep maar eens wat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nikolaj Rostov
Overleden
Nikolaj Rostov


Aantal berichten : 1123
Registration date : 04-07-08

Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall   Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Icon_minitimedi jun 02, 2009 3:03 pm

Goede zitting, echter stel ik voor dat de Bisschoppelijke Aanklager in het vervolg nog iets meer ingaat op de aanklacht. Haal er bijvoorbeeld het Canoniek Recht bij en wijs op de artikelen waar het over gaat. Dit wordt in de Seculiere Rechtbank ook gedaan en staat wel netjes.

Misschien dat we er ook nog kunnen bij RP-en in het vervolg dat de Rechter, samen met de andere leden, zich terugtrekt voor overleg.

Voor de rest, tsja, het was een snelle zitting echter kwam de gedaagde niet opdagen en was er op het laatst niet echt meer veel tijd over, gezien de executie.
Terug naar boven Ga naar beneden
bolsius
Bisschoppen



Aantal berichten : 680
Registration date : 10-10-07

Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall   Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Icon_minitimedi jun 02, 2009 3:40 pm

Volgens mij staat er dat de rechter overleg pleegt, maar dat overleg is hier gepleegd. Ik vind het niet gepast overleg te plegen in een openbaar gedeelte, je krijgt dan een eindeloze discussie
Terug naar boven Ga naar beneden
Nikolaj Rostov
Overleden
Nikolaj Rostov


Aantal berichten : 1123
Registration date : 04-07-08

Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall   Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Icon_minitimedi jun 02, 2009 4:01 pm

Sorry ik heb me dan niet goed verwoord. Ik bedoelde ook niet dat we in het openbare gedeelte overleg moeten gaan voren, verre van. Ik bedoelde enkel maar dat je in de RP kan zetten dat de Rechter zich terugtrekt, maar dat is al gebeurd... ik had daar over heen gelezen... mijn excuses.
Terug naar boven Ga naar beneden
sonho
Overleden
sonho


Aantal berichten : 1747
Leeftijd : 56
Registration date : 13-10-07

Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall   Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Icon_minitimedi jun 02, 2009 4:33 pm

Of misschien dat de aanklager richting de voorzitter spreekt, (zoals in de 2e kamer)
Dan geeft deze daarna het woord weer aan de verdachte (als die er is) en zo voort.
Om uiteindelijk de rechter het woord te geven of zo.

Dan gaat het wat meer op en neer.
Ik weet dat vraagt wel weer wat meer van mezelf, qua tijd en zo om iedere keer tussendoor te posten, maar ach.........
Terug naar boven Ga naar beneden
DragothAr
Bisschop in Partibus
DragothAr


Aantal berichten : 631
Registration date : 04-07-07

Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall   Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Icon_minitimedi jun 02, 2009 6:35 pm

Ja, ik had eigenlijk het Canoniek Recht erbij moeten halen, maar zoals u allen waarschijnlijk wel weet heb ik het nog een paar weken druk.

Al bij al vind ik deze zitting wel getuigen van efficiëntie. Natuurlijk, het is onze eerste zitting en het was niet foutloos.
Terug naar boven Ga naar beneden
sonho
Overleden
sonho


Aantal berichten : 1747
Leeftijd : 56
Registration date : 13-10-07

Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall   Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Icon_minitimedi jun 02, 2009 6:51 pm

Het is in ieder geval een prachtig bewijs dat de kerk ook heel snel kan handelen Wink
Daar kunnen ze ons in nu niet van betichten Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
DragothAr
Bisschop in Partibus
DragothAr


Aantal berichten : 631
Registration date : 04-07-07

Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall   Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Icon_minitimedi jun 02, 2009 7:43 pm

Inderdaad. Ik denk dat we qua snelheid zeker wel goed zitten en hopelijk zal dit in de toekomst ook nog zo kunnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nikolaj Rostov
Overleden
Nikolaj Rostov


Aantal berichten : 1123
Registration date : 04-07-08

Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall   Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Icon_minitimedi jun 02, 2009 8:45 pm

Ik denk inderdaad dat we de voorzitter er beter bij kunnen betrekken door de Bisschoppelijke Aanklager + Verdachten, zich direct tot de voorzitter richten (net zoals kamerleden dat doen in de 2de kamer in Nederland)

Verder, ik snap dat u het druk heeft. Het was slechts een opmerking welke we in het vervolg kunnen toepassen Wink

Voor de rest, ik moet zeggen dat ik dit een zeer geslaagde eerste keer vond en ik vind dat wij de doopproef met succes hebben doorstaan. Ze kunnen ons inderdaad niet betichten van traagheid in de rechtspraak.

Ik wil u allen danken voor deze zitting. (aan de ene kant hoop ik er nog meer te mogen meemaken, maar aan de andere kant zou dat weer betekenen dat er teveel ketters rondlopen in holland wat ook weer geen goed teken is Razz )
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall   Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Bisschoppelijke Rechtbank - Raghnall
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Overeenkomst: Bisschoppelijke Rechtbank - Rechtbank van Holland
» Bisschoppelijke Rechtbank: Bisdom Utrecht - Jacquemain
» 5.3 - VI - De Bisschoppelijke Garde
» Nieuwe bisschoppelijke vicaris

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kerkelijke Provincie Keulen :: Officialiteit van het Aartsbisdom Utrecht :: Archieven-
Ga naar: